-10% DE DESCOMPTE A LA PRIMERA COMPRA AMB EL CODI FARMACIA10

La febre del triptòfan

jose miguel gaona triptofano

José Miguel Gaona ens parla del triptòfan. Sembla ser que aquest senyor ha descobert a la població el secret de la felicitat. Durant el qüestionari al que es sotmet ens parla ràpidament sobre la seva metodologia de treball i ens dona una de les claus del seu èxit professional: deixar de banda els tractaments pal·liatius amb antidepressius o ansiolítics i centrar-se en “alimentar” amb triptòfan, un aminoàcid essencial present exclusivament a la dieta.

En poques hores les existències de l’aminoàcid en les farmàcies havien minvat considerablement.

 

Triptòfan i serotonina

triptòfan

El nostre estimat aminoàcid present en el torrent sanguini sent precursor de la síntesi de les neurones de 5-hidroxitriptamina (5-HT), més conegut com serotonina.

L’aminoàcid té directa relació amb molts mecanismes fisiològiques. D’entre aquests mecanismes es troba la inhibició de l’ira, l’agressió, la temperatura corporal, l’humor, el son, el vòmit, la sexualitat i la gana. Aquestes inhibicions estan relacionades directament amb símptomes de la depressió. D’aquesta manera podem dir que els antidepressius s’ocupen de modificar els nivells de serotonina en l’individu.

També cal destacar que la serotonina és necessaria per elaborar la melatonina (inductor del son), una hormona no proteica que es fabrica al cervell a la glàndula pineal, i que és l’encarregada de la regulació del nostre son.

Així que després d’aquest condensat manual de neuroendocrinologia crec que el punt important de la qüestió queda clar: quan més triptòfan, més serotonina.

 

Propietats del triptòfan

Copio i enganxo des de la wikipedia que apareix molt complet:

  • Com a aminoàcid essencial ajuda a que l’organisme elabori les seves pròpies proteïnes.
  • El triptòfan és essencial per a que la glàndula pineal segregui la serotonina, que és un neurotransmissor central.
  • Afavoreix el son, ja que la serotonina és precursora de l’hormona melatonina, vital per regular el cicle diari de son-vigília.
  • En alguns casos s’observa un efecte antidepressiu gràcies a la serotonina.
  • L’efecte tranquilitzant de la serotonina actua com un ansiolític. Així que es podria recomanar a persones amb alts nivells d’estrés.
  • El triptòfan és molt útil en problemes d’obesitat on el component d’angoixa sigui molt important (per exemple en bulímies). El triptòfan ajuda a que la serotonina controli la gana evitant així la típica ansietat pel menjar, sobre tot en aquelles persones que no puguin deixar de menjar en tot el dia.
  • A l’actuar sobre l’estrñes ens pot ajudar “de rebot” a controlar els nivells d’insulina, ja que aquesta hormona acusa en gran manera l’estat del nostre sistema nerviós.
  • En casos d’agressivitat per culpa de tensió nerviosa per ansietat.
  • Ajuda a la formació de vitamina B3 o niacina (participa en la síntesi d’algunes hormones i és fonamental pel creixement). De fet, amb cada 60 miligrams de triptòfan a la dieta, el nostre cos elabora 1 mg de niacina.
  • El triptòfan no s’ha d’utilitzar juntament amb medicaments antidepressius o tranquilitzants sense el consentiment d’un metge especialista.
  • El L-5-Hidroxitriptòfan (5-HTP) és una variant més eficaç que el triptòfan.

 

On es troba el triptòfan?

Com hem dit al principi, en ser un aminoàcid essencial es troba només en els aliments (i per tant en complements dietètics):

  • Proteïnes d’origen animal (ou, llet, carn i en menor mesura peix).
  • Cereals integrals i llavors comestibles (pipes de gira-sol, lli, carbassa, sèsam, etc).
  • Llegums com els cigrons o la soja
  • Plàtans i bananes
  • Fuits secs
  • Espirulina

Important no oblidar-nos que per un bon metabolisme del triptòfan, es requereixen nivells adquats de vitamina B6 i de magnesi.

cigrons

 

Com?

Les necessitats corporals mitjanes diàries de triptòfan, són aproximadament de 4 miligrams per quilo de pes i dia. En nens aquest valor s’ha d’incrementar entre 4 i 19 miligrams per quilo de pes i dia, depenent de l’edat. Per tant, per exemple, un home adult de 70 quilos hauria d’ingerir diàriament mínim 350 miligrams de triptòfan.

És molt important prendre’l mitja hora abans dels aliments o separat dels menjars, ja que si no, actua com un simple aminoàcid o proteina i no desenvolupa la seva funció beneficiosa sobre el sistema nerviós.

Finalment, cal destacar que el seu consum no produeix efectes secundaris ni addicció.

Ha arribat panacea contra la depressió, l’ansietat i l’estrés?

Comparteix aquest post

Posts relacionats

efectos de la ansiedad

8 efectes de l’ansietat al cos

L’ansietat, considerada com una resposta natural a situacions d’estrès o perill percebut, pot ser beneficiosa en certes circumstàncies en posar-nos en alerta davant de desafiaments.

Subscriu-te al nostre Blog

Els nostres articles estan escrits per experts en el sector i t’ajudaran a descobrir tractaments o productes revolucionaris que estem segurs que et seran de gran ajuda.

Subscriu-te a la newsletter!

Compartim tot el que cal saber per garantir el teu benestar. No us perdeu cap dels nostres articles.