-10% DE DESCOMPTE A LA PRIMERA COMPRA AMB EL CODI FARMACIA10

Enzims digestius: com poden ajudar i quan prendre-les

58

Els enzims digestius són substàncies que produeix el nostre cos per descompondre els polímers presents als aliments en molècules més petites, facilitant així la seva absorció.

Els enzims són essencials en una digestió adequada i saludable. Per això, són moltes les persones que decideixen fer el pas i opten per introduir enzims digestius de farmàcia en la seva alimentació. Però, què són exactament? Quins tipus existeixen? Quins beneficis aporten al nostre organisme? Des de Farmàcia 1896 responem tots els teus dubtes.

 

Què són els enzims digestius?

Abans de començar, és important tenir clar què són aquests catalitzadors biològics tan importants per al nostre organisme. Els enzims són compostos proteics presents en els organismes vius, la funció principal dels quals és catalitzar múltiples reaccions químiques, regulant així la seva velocitat.

Sense aquests enzims, la major part d’aquestes reaccions no es duran a terme de manera eficient, cosa que posaria en risc aquestes reaccions que succeeixen al nostre organisme. Si considerem que totes les funcions corporals es deriven de milers de reaccions químiques, podem imaginar l’enorme quantitat d’enzims presents al nostre cos.

 

 

Quins tipus d’enzims digestius hi ha?

Hi ha tres tipus d’enzims digestius, cadascun d’ells actuant sobre diferents tipus d’aliments:

  • Lipases: són enzims encarregats de pair els greixos. Descomponen els greixos en àcids grassos i glicerina i són sintetitzats pel pàncrees.
  • Proteases: Aquests enzims trenquen els enllaços peptídics de les proteïnes, reduint-les a monòmers orgànics anomenats aminoàcids. A diferència de les lipases, aquest tipus d’enzims poden originar-se tant a l’estómac com al pàncrees.
  • Amilases: s’encarreguen de degradar els midons i els sucres complexos presents a la dieta, mitjançant la ruptura dels enllaços glucídics. Això allibera monosacàrids, especialment glucosa. Hi ha tres tipus d’amilases: la ptialina (present a la saliva), l’amilasa pancreàtica (produïda pel pàncrees) i l’amilasa duodenal (produïda al duodè, part inicial de l’intestí prim). Cada tipus d’amilasa té el paper clau en el procés de descomposició de carbohidrats.

 

Quins beneficis aporten els enzims digestius?

Com hem vist, aquests catalitzadors biològics són fonamentals en el procés de digestió al nostre organisme. La seva presència i funcionament correcte és clau en el procés de descomposició dels nutrients dels aliments que consumim en formes més simples i assimilables pel cos.

Entre els beneficis que brinden els enzims digestius, destaca la seva capacitat per reduir la sensació d’acidesa estomacal i alleujar molèsties relacionades amb la inflor i els gasos. A més, aquests enzims milloren la digestió de productes lactis, fet que resulta beneficiós per als que pateixen intolerància a la lactosa. Un altre aspecte rellevant és la seva influència en la reducció d’al·lèrgies alimentàries, ja que la seva acció eficient a la descomposició de proteïnes ajuda a prevenir reaccions adverses a certs aliments.

 

 

En el cas de persones que pateixen hèrnia de hiat o úlceres gàstriques, els enzims digestius poden millorar les condicions en disminuir la càrrega al sistema digestiu i reduir la irritació estomacal.

 

Fonts naturals d’enzims digestius

Hi ha diversos aliments naturals que són rics en enzims digestius, però és important tenir en compte que molts d’aquests enzims es redueixen quan els aliments són cuinats.

Per tant, les fruites i vegetals crus són especialment bons recursos per obtenir enzims. En aquest sentit, la papaia, per exemple, conté un enzim anomenat papaïna, que resulta molt útil per a persones que no produeixen suficients enzims pancreàtics, cosa que pot causar símptomes d’indigestió com gasos, distensió abdominal i flatulència.

 

La pinya és una altra fruita amb alt contingut de bromelina, un enzim que actua com una ajuda per a la digestió, a més de tenir propietats antiinflamatòries. El kiwi és ric en actinidina, un enzim que actua com a catalitzador per a la digestió de proteïnes. També hi ha verdures crues, especialment les verdes, com el bròquil, l’api i el julivert, que contenen altes dosis d’enzims beneficiosos per a la digestió. A més d’aquestes fruites i verdures, la mel d’abella també pot millorar la digestió, ja que conté enzims digestius que ajuden a millorar el moviment intestinal i l’absorció dels aliments.

Incorporar fruites i vegetals crus a la nostra dieta és un gran pas per aprofitar els enzims digestius naturals que contenen, millorant la nostra digestió i el nostre benestar general.

 

Suplementació

Com hem observat, els enzims digestius es troben naturalment en molts aliments. Tot i això, en algunes ocasions, pot resultar complicat obtenir una ingesta suficient a través de la nostra dieta diària.

En aquests casos, la suplementació es pot convertir en el company ideal per assegurar una aportació adequada d’aquests enzims. Els suplements d’enzims digestius poden proporcionar un suport addicional per a una millor digestió i absorció dels nutrients, ajudant a alleujar molèsties digestives i afavorint un benestar general.

És fonamental tenir en compte que abans de començar qualsevol suplementació, és recomanable consultar un professional de la salut per obtenir una recomanació personalitzada i assegurar-se que sigui segur i apropiat per a les nostres necessitats específiques. A Farmàcia 1896 trobaràs un equip de professionals i experts al camp de la salut i la farmacologia. Pots anar a el nostre establiment o bé contactar amb els nostres farmacèutics via Whatsapp. Nosaltres et podem ajudar a avaluar les teves necessitats individuals i fer proves per determinar si hi ha alguna deficiència nutricional o condicions que requereixin suplementació.

A més, comptem amb una àmplia selecció de suplements alimentaris i podem orientar-te sobre quins són els millors per a tu, oferint-te informació sobre els ingredients i altres aspectes rellevants. Amb lenfocament adequat i l’assessorament de professionals de la salut, la suplementació d’enzims digestius pot ser una gran opció que ens ajudi a millorar la salut digestiva i el benestar general.

Comparteix aquest post

Posts relacionats

efectos de la ansiedad

8 efectes de l’ansietat al cos

L’ansietat, considerada com una resposta natural a situacions d’estrès o perill percebut, pot ser beneficiosa en certes circumstàncies en posar-nos en alerta davant de desafiaments.

Subscriu-te al nostre Blog

Els nostres articles estan escrits per experts en el sector i t’ajudaran a descobrir tractaments o productes revolucionaris que estem segurs que et seran de gran ajuda.

Subscriu-te a la newsletter!

Compartim tot el que cal saber per garantir el teu benestar. No us perdeu cap dels nostres articles.