-10% DE DESCOMPTE A LA PRIMERA COMPRA AMB EL CODI FARMACIA10

Beneficis del magnesi i el zinc per a la teva salut

Alimentación Balanceada Magnesio y Zinc

Segons diversos estudis i experts, la majoria de la població tenim dèficits d’un o diversos micronutrients: calci, ferro, iode, vitamina A o vitamina D. En aquest sentit, el magnesi i el zinc són dos compostos bàsics per al nostre organisme, però quines són les diferències? I els beneficis? Com els puc incorporar a la meva dieta? Coneix tots els detalls a continuació.

 

Diferències entre el magnesi i el zinc

Com hem comentat, el zinc i el magnesi són dos minerals essencials que exerceixen rols molt importants en el manteniment de la salut dels nostres ossos, músculs i dents . Tot i això, tenen diferències i beneficis diferents:

D’una banda, el zinc és necessari per a la formació de proteïnes i participa en una àmplia gamma de funcions al cos. Ajuda en la síntesi de proteïnes, el creixement cel·lular, la curació de ferides i el desenvolupament adequat del sistema immunològic . A més, aquest mineral exerceix un paper crucial en la funció cognitiva , la producció d’ADN i ARN , així com en el metabolisme dels carbohidrats, i també s’ha associat amb la salut de la pell i el cabell .

D’altra banda, el magnesi és essencial per al metabolisme del calci al cos , jugant un paper clau en la formació i fortalesa dels ossos , així com en la contracció i relaxació muscular . El magnesi també contribueix al funcionament adequat dels nervis i ajuda a mantenir un ritme cardíac regular . A més, està involucrat en la producció d’energia, la síntesi de proteïnes i la regulació dels nivells de sucre a la sang.

 

Quins problemes pot provocar la deficiència de zinc i magnesi?

Per saber si tens nivells baixos d’aquests compostos només has d’ observar el teu cos.

Si pateixes cansament, has perdut la gana, mals de cap, rampes musculars, debilitat, entumiment, nàusees o vòmits, és possible que els teus nivells de magnesi estiguin baixos . A més, la manca d’aquest mineral pot provocar hipertensió, diabetis, osteoporosi i migranya a llarg termini, per la qual cosa és fonamental detectar quins són els teus nivells.

D’altra banda, si pateixes de manca de memòria, cansament o tens una tendència a refredar-te, és possible que et trobis en dèficit de zinc.

 

Esgotament

 

 

Com incorporar-los a la dieta?

Per sort, hi ha molts aliments rics en zinc i magnesi que podem incloure a la nostra dieta diària d’una forma fàcil i senzilla.

Com hem vist, el magnesi no només té cura dels nostres músculs sinó també del nostre estat d’ànim. Per això és important tenir en compte quins són els aliments més rics en magnesi, pren nota!:

  • Dàtils: a més de contenir magnesi, són una bona font de triptòfan, que pot ajudar a agafar el son. Pots utilitzar-los per endolcir postres o preparar una pasta de dàtils per utilitzar en bescuits i pastissos.
  • Berros: aporten al voltant de 20 mg de magnesi per cada 100 g. Pots afegir-los a amanides, guarnicions, cremes o incorporar-los a plats de pasta o arrossos.
  • Alvocat: és ric en àcids grassos insaturats i conté aproximadament 41 mg de magnesi per cada 100 g. Pots fer-lo servir per preparar cremes, salses o combinar-lo amb altres ingredients com formatge, salmó o tomàquet.
  • Pa integral: el pa integral i altres productes integrals són una important font de magnesi. Pots afegir llavors de lli o pipes de gira-sol en fer pa a casa per augmentar-ne encara més el contingut en magnesi.
  • Espinacs: a més del seu contingut en ferro, els espinacs també són rics en magnesi. Pots preparar crues en amanides o cuites al costat de patates i un rajolí d’oli d’oliva verge extra.
  • Ametlles: són una excel·lent font de magnesi, aportant al voltant de 270 mg per cada 100 g. Pots incloure-les en plats com gall dindi a la mel amb ametlles, sopa freda o utilitzar-les com a ingredient en dolços de Nadal.
  • Xocolata negra: la xocolata negra amb almenys un 70% de cacau conté al voltant de 100 mg de magnesi per cada 100 g. A més, és ric en antioxidants, cosa que beneficia la salut cardiovascular.
  • Mongetes, cigrons i llenties: els llegums aporten entre 140 i 160 mg de magnesi per cada 100 g. Pots gaudir-ne en plats tradicionals com potatges, amanides o en forma d’hummus.
  • Quinoa: la quinoa és un cereal que conté una alta quantitat de proteïnes i també és rica en magnesi. Pots fer-la servir com a substitut de l’arròs i preparar amanides nutritives.
  • Plàtan: el plàtan conté magnesi i és una bona font de potassi. Pots gaudir d’un plàtan com a snack saludable o afegir-lo als teus batuts i postres.
  • Civada: la civada és un aliment molt complet, ric en proteïnes, fibra, potassi, calci, i vitamines del complex B. Pots preparar-hi un esmorzar saludable.

 

Magnesi

 

D’altra banda, alguns aliments alts a zinc són els següents:

  • Llavors de carbassa: un grapat de llavors de carbassa (30 g) proporciona 2,34 mg de zinc. Pots afegir-les a amanides o utilitzar-les en purés i arrebossats.
  • Pinyons: els pinyons contenen zinc, a més d’altres minerals. Pots afegir-los a preparacions dolces o salades.
  • Ou: l’ou és una font excel·lent de zinc, a més de proteïnes, vitamina E, potassi i fòsfor. Pots cuinar-lo de diverses maneres, com bullit, remenat, en truita o fregit.
  • Formatge parmesà: el formatge parmesà és ric en zinc, aportant més de 5 mg per cada 100 g. Pots incloure’l en taules de formatges o utilitzar versions menys greixoses com el mató i el formatge fresc.
  • Anacards: els anacards són rics en zinc, coure, ferro i magnesi. Pots fer-los servir en plats salats o dolços.
  • Carn vermella: la carn de xai, vaca i bou són riques en zinc. Pots escollir talls magres i preparar-los de diverses maneres.
  • Llavors de lli: les llavors de lli contenen zinc, calci, fòsfor, magnesi i ferro. Pots afegir-les a cereals d’esmorzar, iogurts, batuts o utilitzar-les en masses de bescuits i galetes.
  • Blat: el blat és ric en zinc, seleni i fòsfor. Podeu utilitzar farina de blat per fer pa, pastes, pizzes i altres plats.
  • Pernil ibèric: el pernil ibèric és una bona font de zinc, proteïnes, vitamines i minerals. Pots gaudir-ne acabat de tallar o utilitzar-lo en taules de formatges.
  • Llenties: les llenties són un llegum ric en zinc, ferro i altres nutrients. Pots preparar-les en guisats, amanides, saltats o fer-les servir per fer croquetes o hamburgueses vegetals.
  • Cacauet: els cacauets són un llegum ric en zinc, proteïnes, àcid fòlic, greixos saludables i vitamines. Pots utilitzar-los en saltats, salses o plats asiàtics.
  • Festucs: els festucs contenen zinc, ferro, fibra i antioxidants. Pots fer-los servir en plats salats o dolços.
  • Avellana: les avellanes són una font de zinc, greixos saludables, vitamina E, calci i fòsfor. Pots fer-les servir en plats dolços i salats.

 

Zinc

 

Suplements

Per mantenir el nostre cos en un bon estat de salut i viure més i millor és fonamental que ens assegurem que el nostre cos té les principals substàncies. De vegades, és complicat aconseguir-ho mitjançant els nostres menjars diaris, per la qual cosa no és tan desgavellat pensar en la necessitat de prendre suplements.

A Farmàcia 1896 , disposem d´un equip de professionals i experts en l´àmbit de la salut i la farmacologia. Som aquí per oferir-vos assessorament i recomanacions personalitzades. Pots visitar la nostra farmàcia o contactar amb els nostres farmacèutics a través de Whatsapp per obtenir informació sobre els millors suplements de zinc i magnesi per a tu.

Disposem d’una àmplia varietat d’opcions i us proporcionarem informació detallada sobre les millors marques de suplements, incloent detalls sobre els ingredients, la dosi recomanada i altres aspectes rellevants. Som aquí per ajudar-te en el teu camí cap al benestar.

Comparteix aquest post

Posts relacionats

efectos de la ansiedad

8 efectes de l’ansietat al cos

L’ansietat, considerada com una resposta natural a situacions d’estrès o perill percebut, pot ser beneficiosa en certes circumstàncies en posar-nos en alerta davant de desafiaments.

Subscriu-te al nostre Blog

Els nostres articles estan escrits per experts en el sector i t’ajudaran a descobrir tractaments o productes revolucionaris que estem segurs que et seran de gran ajuda.

Subscriu-te a la newsletter!

Compartim tot el que cal saber per garantir el teu benestar. No us perdeu cap dels nostres articles.