-10% DE DESCOMPTE A LA PRIMERA COMPRA AMB EL CODI FARMACIA10

9 consells a seguir en cas d’estrenyiment

9 consejos a seguir en caso de estreñimiento

El restrenyiment és un trastorn del ritme intestinal, que sol consistir en una defecació amb pauses superiors a 48 hores, amb excrements dures i en quantitats petites, en general inferiors a 250 grams al dia. Hi ha dos tipus de restrenyiment: agut i crònic.

 

Restrenyiment agut

 

Sol donar-se en diverses ocasions com: embaràs, repòs perllongat al llit, còlics nefrítics, canvis de dieta, canvis de residència, etc. En aquest darrer cas, sol desaparèixer en poc temps i sense cap problema.

 

Restrenyiment crònic

 

El pot produir el consum d’alguns medicaments (antidepressius, analgèsics, etc.) o trastorns del mateix intestí gruixut (diverticles, intestí irritable, hemorroides, fissures anals, etc.).

Són causes freqüents de restrenyiment crònic, una escassa activitat física i una dieta pobra en fibra. Unes altres causes poden ser una glàndula tiroide hipoactiva (hipotiroïdisme), alts valors de calci en sang (hipercalcinèmia) i la malaltia de Parkinson.

Els factors psicològics són també causes habituals de restrenyiment agut i crònic.

És important evitar que les deixalles s’acumulin a l’intestí, i això és precisament l’inici de malalties greus. Es un trastorn molt comú.

 

9 consells a seguir en cas de restrenyiment.

 

1) En cas de restrenyiment, el moment del dia més natural per buidar els intestins és durant les primeres hores del matí. Beure un got d’aigua amb l’estómac buit sol estimular-lo.

És aconsellable que els que pateixin restrenyiment, prenguin, tot just aixecar-se, una infusió, per exemple de malva, o bé el suc de mitja llimona diluïda en un got d’aigua calenta.

Cal adquirir l’hàbit d’anar al lavabo diàriament, tot i no sentir-ne la necessitat. El millor moment, en aixecar-se o poc abans d’esmorzar. Dedicar-li el temps que es consideri precís. En cas de no defecar en un termini de dos o tres dies i que a més es tinguin molèsties notables, es poden utilitzar supositoris de GLICERINA.

2) De vegades dóna bon resultat fregar-se l’abdomen amb oli d’oliva en moviments circulars, seguint el sentit de les agulles del rellotge.

3) La PAPAYA, preferentment per esmorzar, a les postres o després del sopar, és un dels millors reguladors intestinals. A més la papaïna (un dels enzims continguts a la papaia), posseeix la qualitat de desintegrar els teixits morts, sense afectar per res els vius.

4) Cada matí en aixecar-se es pot prendre un got de suc de POMELO.

5) Menjar KIWIS és beneficiosa per a lorganisme conté Vitamina “C”.

6) Consumir fruites i verdures en quantitat.

7) Realitzar passejades moderades cada dia. El sedentarisme és un factor que predisposa al restrenyiment.

8) Evitar consumir begudes amb gas.

9) Banys de seient: Una o dues vegades al dia. S’utilitza el bidet per a aquests banys a la regió genital, de 5 a 10 minuts. L’aigua ha d’estar lleugerament calenta. S’aconsegueix una relaxació dels esfínters anals.

En un proper article us proposaré unes eines fitoteràpiques per combatre el restrenyiment, és a dir, una sèrie de plantes amb propietats laxants.

Fins aviat!

Comparteix aquest post

Posts relacionats

efectos de la ansiedad

8 efectes de l’ansietat al cos

L’ansietat, considerada com una resposta natural a situacions d’estrès o perill percebut, pot ser beneficiosa en certes circumstàncies en posar-nos en alerta davant de desafiaments.

Subscriu-te al nostre Blog

Els nostres articles estan escrits per experts en el sector i t’ajudaran a descobrir tractaments o productes revolucionaris que estem segurs que et seran de gran ajuda.

Subscriu-te a la newsletter!

Compartim tot el que cal saber per garantir el teu benestar. No us perdeu cap dels nostres articles.